luni, 10 august 2009

istoria se repeta...

Facem ce facem si ramanem cu in urma tuturor statelor dezvoltate cu zeci si poate sute de ani. Oricum acest lucru nu este strain de noi, deoarece ne-am obisnuit cu acest statut de 'loseri'. Mai intai in perioada fanariota, am cunoscut un regres din toate punctele de vedere. Abia dupa aceea observam o schimbare, dar deja exista un decalaj de cateva decenii intre noi si ei. Totusi am reusit sa mai micsoram diferenta de ani, dar imediat ne-a dat cu tifla comunismul cu satelizarea si rusificarea din dotare, care va face prapad in toate etapele vietii romanesti. Sa zicem ca pana la finalu' comunismului decalajul era de 50 de ani, dar nu am strambat din nas si ne-am 'europenizat'. Acum ne-a lovit aceasta criza financiara si ne-a aruncat cu 80 de ani in spatele celorlalte 'contracandidate'. Asta pentru ca durata redresarii marilor puteri globale este incerta, pe cand a noastra este imposibila. Sa incercam sa ne mai dezvatam de spaga, de nepotisme, de badaranie si furtisaguri si sa avem mai multa incredere si demnitate in noi. Hai noroc, Romania!

Niciun comentariu: